Oktatóknak

A modern oktatásban a tartalom készítése és a hallgatók felé történő megosztása egyre nagyobb feladatot ró az oktatókra. A különböző típusú tartalmak gyártásához és megosztásához, a gyakorló és vizsgafeladatok elkészítéséhez, valamint a hallgatókkal való kommunikációhoz többféle online felület is használható. Az email, a felhő alapú fájlmegosztók, a közösségi oldalak jellemzően csak egy-egy funkcióval segítik a munkát, ugyanakkor a rajtuk található adatokat külön kell adminisztrálni. Bár ezek a lehetőségek lényegesen gyorsabbak, mintha mindezt papír alapon kellene elvégezni, a megnövekedett hallgatói létszám miatt az egyes lépések (mint a fájlmegosztás, beadandó feladatok összegyűjtése, az értékelés után a statisztika elkészítése) mégis sok időt vesznek el. Belegondolt már abba mennyi idejébe telik mindez?

Hogyan tudjuk ezt a folyamatot gyorsítani?
A Moodle rendszer segítségével az oktatónak egy helyen kell adminisztrálnia, nem kell email címeket gyűjtenie, különböző programokba belépkedve csoportokat kialakítania, majd a félév végén megszüntetnie, és a különböző platformok különböző adatbázisainak adatait egy sokadik programban egyesítenie. Az oktató az e-learning rendszerbe történő bejelentkezés után a személyes nyitólapján az adott félévben aktív kurzusait láthatja csokorba szedve, melyekbe akár a Neptunból is beírathatja a hallgatókat. A tantárgyakhoz létrehozott kurzusfelületen az oktató a saját elképzelése és szempontrendszere szerint kialakított struktúrában rendszerezheti a tananyagokat. Az egyes tárgyakkal kapcsolatban különféle tartalmakat - szöveges dokumentum, prezentációk, multimédiás tartalom - oszthat meg azokkal a hallgatókkal, akik annak a kurzusnak adott félévben a hallgatói. A félév elején létrehozott kurzusba való bejelentkezés után csak erre az egy helyre kell feltöltenie a megosztandó anyagot, amit azonnal minden beiratkozott hallgató lát. Az új tananyag feltöltésről akár értesítés is küldhető egyetlen gombnyomással.

A beadandó dolgozatok összegyűjtése is lényegesen egyszerűbb és gyorsabb, hiszen a hallgatók a Moodle rendszerbe belépve az adott kurzushoz töltik fel a munkájukat, amit Ön azonnal lát, értékelhet, megjegyzésekkel láthat el és a mentés gombra kattintva a hallgató már látja is az értékelést.

A Moodle rendszert évközi számonkérésre és félév végi vizsgáztatásra is használhatja. Különféle típusú tesztkérdéseket tölthet fel a kérdésbankba, előre elkészítheti a tesztsorokat, beállíthatja melyik időintervallumban, mennyi ideig (és melyik vizsgateremből) lehetséges a vizsga megírása. Nagy létszámú hallgatót vizsgáztathat egyszerre biztonságos módon, nincs szükség „székek kihagyására”, hiszen a rendszer nemcsak a kérdéseket, hanem a lehetséges válaszokat is keveri. Lehetőség van teljesen véletlenszerűen összeállított tesztek használatára is, ekkor minden hallgatónak egyedi tesztsort kell kitöltenie. A félév során az adminisztrációs munkák - az eredmények összegyűjtése, publikálása, statisztika készítés - is gyorsabban elvégezhetőek.

Ezen leírás nem teljes, a Moodle rendszerben rengeteg, az egyetemi oktatók és dolgozók munkáját segítő lehetőség van. Amennyiben úgy gondolja, hogy alkalmazni tudná a szakterületén az e-learning rendszert, vegye fel velünk a kapcsolatot és megkeressük az Ön igényeinek leginkább megfelelő megoldást.

 

Frissítés dátuma: 2018.10.03.


Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napján hatályba lépett Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ